Let the trip begin! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu Let the trip begin! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

Let the trip begin!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Na een jaar uitkijken naar deze reis, is het dan eindelijk zover. We gaan weer voor drie maanden door Azië reizen. We hebben een retourticket van Amsterdam naar Bangkok en voor de rest zullen we daar zien hoe de reis verder zal verlopen. Wel weten we dat we vanaf Bangkok naar Chiang Mai willen om vervolgens naar Pai te reizen. En na Thailand is het de bedoeling dat we doorreizen naar Myanmar, de Filipijnen en Indonesië. We gaan vast en zeker weer veel mooie dingen zien en beleven en ik zal proberen om dit weer allemaal in leuke verhalen te beschrijven. Uit ervaring kan ik zeggen dat er vaak ook dingen mis gaan op zo'n reis en vooral met iemand zoals ik die vrij lomp is en op de één of andere manier vaker in vreemde situaties terecht komt. Wel hoop ik dat dit keer ons infecties, bacteriën en trombose bespaard blijven, wat bij de vorige reis toch wel heel erg vervelend was. Ohja en niet te vergeten het bootje wat gezonken was waardoor we naar de kant moesten zwemmen...

De tassen zijn gepakt en we zijn er klaar voor om te vertrekken. Zoals altijd ben ik behoorlijk nerveus en gaat er wel 100x door mijn hoofd heen wat ik allemaal bij mij heb en of ik niets vergeten ben. We zijn gelukkig op tijd op het vliegveld en na het inleveren van onze tassen en wat drinken is het tijd om gedag te zeggen tegen mijn lieve zus en moeder. Ik blijf dit altijd erg lastig vinden, zeker ook omdat ik weet dat mijn moeder zich erg zorgen maakt tijdens onze reizen en ze liever heeft dat ik naar Texel ga. Mam, die tripjes gaan er ook zeker komen, maar voor nu nog één keertje Azië. Ik veeg toch even snel m'n tranen weg en het is tijd om te gaan boarden. Het avontuur kan beginnen!

We vliegen met de maatschappij Emirates, waar we altijd super fijn mee vliegen, zo ook deze keer. We hebben het eerste deel aardig kunnen slapen en na ongeveer 6 uur komen we aan in Dubai. We hadden iets wat vertraging, dus het is nog behoorlijk doorlopen naar onze gate om weer in het volgende vliegtuig te stappen. Aangekomen bij onze gate dachten we nog heel even rustig te kunnen zitten na onze stevige wandeling. Niets is minder waar, want door de speaker klinkt een enorme irritante toon die onze trommelvliezen amper aankunnen. We waren opgelucht wanneer er een bericht werd omgeroepen, want dan hoorden we eindelijk die piep niet meer. Gelukkig mochten we na ongeveer 10 minuten instappen en kon het tweede deel van onze vlucht beginnen.

Na een aantal films en wat powernaps tussendoor is het tijd om te landen. We zijn aangekomen in Bangkok. En van de vorige keren weten we dat de rijen voor de douane echt vreselijk zijn, zo ook deze keer. Eenmaal door de douane heen was het tijd om onze tassen op te halen. Oké de eerste tas hebben we, maar die bagageband heb ik nu in z'n totaliteit al iets van 50 rondjes zien maken, maar mijn tas ligt er niet op. Meteen dacht ik "jaaaa hoor, daar gaan we weer", waarop jan aar zoals altijd in dit soort situaties tegen mij zei: "welnee joh tamaar, alles komt goed. Hij is vast ergens." Na nog ongeveer 10 minuten staren naar de bagageband en argwanend kijkend naar ieder bagagekarretje wat voorbij kwam met tassen, drong nu toch echt wel door dat mijn tas kwijt was. Gelukkig bleef jan aar rustig en bij een informatiebalie kregen we de bevestiging dat mijn tas achter was gebleven in Dubai. Na een halve woedeaanval kreeg ik het besef dat ik er nu niets meer aan kon doen. Mijn tas zou met de volgende vlucht meekomen en ik moest erop vertrouwen dat mijn tas de volgende dag naar ons hostel gebracht zou worden. Mijn moeder zegt altijd wel van "alles is te koop", maar deze gedachte kon ik niet helemaal vasthouden bij het idee dat m'n hele backpacktas van 16 kilo waar zo goed over de inhoud is nagedacht, achtergebleven is. Ach nu zal er de hele reis niets meer fout gaan toch?!

We worden door de taxi afgezet bij ons hostel en na het inchecken worden we naar onze privé kamer gebracht. De deur gaat open en de vochtlucht komt ons tegemoet. Gelukkig ziet de kamer er verder redelijk uit en slapen we hier maar één nachtje. Ik had "voor het geval dat" ondergoed, een tandenborstel en een broek en shirtje in mijn handbagage gedaan. Wat was ik hier blij mee zeg, dus ik kon mij gelukkig opfrissen en even omkleden. Het is inmiddels avond in Bangkok en we willen nog even wat gaan eten en drinken op Khao San Road. Het was zoals altijd weer gekkenhuis in deze straat en de emmertjes drank kwamen weer genoeg voorbij. Tussendoor hebben we nog even een massage gedaan, want dat hadden we wel verdiend na het klein beetje pech wat we nu al hebben gehad. Na genoeg drankjes is het tijd om terug naar ons hostel te lopen. We gaan snel slapen en hopen dat morgenochtend mijn tas in de lobby staat.

Tot snel!

Heel veel liefs Jan- Arie & Tamara

Xxxx

  • 09 Januari 2017 - 06:28

    Mama:

    Hoi,
    En ja hoor weer fijn een reisverslag !
    Kan ik vanuit mijn luie stoel in Spijkenisse meegenieten van jullie avonturen.
    Ben ik er toch een beetje bij hihi....
    Goed van je dat je maar een halve woedeuitbarting had anders ontzeggen ze je de toegang in Thailand ! De rust en kalmte van Jan-Arie komt nu al goed uit !
    Fijn dat je tas terug is.
    Veel plezier en genieten (ook van vliegende en kruipende beestjes)
    Dikke kus XX

  • 09 Januari 2017 - 07:00

    Sylvana :

    Wat een leuk verhaal lieverd...

    Fijn dat we mee mogen genieten

  • 09 Januari 2017 - 08:11

    Robert, Milou & Juno:

    Lieverds,
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.... En tamaar echt he, heb jij weeer!
    Super leuk om op deze manier met jullie mee te kunnen genieten.
    Wij kijken nu al uit naar jullie volgendd verhaal.

    Take care!

    dikke kus van ons!


  • 09 Januari 2017 - 08:24

    Carola:

    Heyyy,
    Heerlijk die verhalen van jou!!! Je tassie zal vast en zeker zijn gearriveeed!?
    Geniet lekker! En pas goed op elkaar!
    Have fun!!
    Dikke x

  • 09 Januari 2017 - 11:30

    Patricia:

    Neem aan dat het goed is gegaan met je tas, anders hadden weer het vast gehoord hihi. Heerlijk reis verslag weer, kreeg vanmorgen al een berichtje dat je geschreven had, maar dacht lees het straks op mijn gemak, dus heb ik gedaan ( bij de kachel, met en bakkie thee, terwijl het buiten koud is en miezer regent.. ) en genoten, net als jullie doen!

    Have fun! Xxx

  • 09 Januari 2017 - 11:52

    Papa:

    Ha schat. Jij kan in detail jullie ervaringen delen, het lijkt op het lezen van een boek. Knap hoor. Hoop wel dat de mindere ervaringen, hoe mooi beschreven, wel een tijdje weg blijven. Veel reis genot en ik geniet van je stijl van schrijven. X

  • 09 Januari 2017 - 14:12

    Lindy:

    Ooooh Tamaar, het is dat je het zo grappig opschrijft, maar wat een pech van je tas. Nu moest ik er wel een beetje om lachen (sorry), maar "staren naar de bagageband" hihi.. ik zie je idd staan. Vanaf nu gaat alles helemaal goed :).

    Dikke kus,
    Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 36423

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 24 Maart 2017

Third trip to Asia!!

18 November 2015 - 14 Januari 2016

Huwelijksreis

24 September 2012 - 16 Oktober 2012

Onze droomreis naar Maleisië & Borneo

Landen bezocht: