Home sweet home...?! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu Home sweet home...?! - Reisverslag uit Spijkenisse, Nederland van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

Home sweet home...?!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 November 2012 | Nederland, Spijkenisse

We zijn nu ongeveer 2 maanden geleden thuis gekomen van onze geweldige reis door Maleisië en Borneo. Daarbij hoort natuurlijk een afsluitend verslag. Aangezien het dagelijkse leventje alweer direct begon na thuiskomst van onze reis, kwam het schrijven van dit verslag er steeds niet van. Wij hadden best wat moeite met het wennen aan ons kikkerlandje, waarbij alles draait om materialisme en waarin het lijkt of iedereen haast heeft. Verder beseften wij na onze reis des te meer hoe tevreden wij moeten zijn met alles wat wij hier hebben. De bevolking daar is namelijk zo tevreden met weinig tot bijna niets.

Wij wisten van te voren niet helemaal wat we konden verwachten van deze reis, maar achteraf gezien heeft de reis zoveel mooie en bijzondere indrukken achter gelaten bij ons, dat we niet kunnen wachten op onze volgende reis door Azië. Het heeft echt onze verwachtingen overtroffen. Tijdens de reis moest ik mij wel overgeven aan het onverwachte, waar ik in het begin, aangezien ik een perfectionist ben die enigszins autistische trekjes heeft haha, wel even wat moeite mee had. Wij hadden namelijk alleen de hoofdticket geboekt en de jungletour. Gelukkig is Jan-Arie een nuchter persoon, waarbij ik nog nooit enige vorm van stres heb ontdekt!

Ik weet nog goed dat veel mensen in mijn omgeving hard moesten lachen toen ik vertelde dat ik in plaats van een koffer, alleen een tas mee zou nemen. Zelf had ik ook zo mijn twijfels of dit wel iets voor mij zou zijn haha. Ik ging met 12 kilo in totaal weg en heb tijdens de reis echt niets gemist, al was het bij thuiskomst wel fijn om onze kledingkamer te openen en te zien dat er meer was dan alleen wat korte broeken en t- shirtjes. Voor ik het wist stond ik weer elke dag te twijfelen wat ik aan moest doen, want ja vrouwen hebben natuurlijk nooit iets om aan te trekken :p

We zijn al aan het nadenken over onze volgende reis. Zeker is wel dat we dan iets langer op reis zullen gaan en waarschijnlijk zal deze reis gaan naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Wanneer het zo ver is, zullen wij natuurlijk weer een dagboek bij gaan houden met reisverslagen. Tot dan!!

Xxx Jan- Arie & Tamara

  • 11 Juli 2013 - 16:14

    Femke:

    Beste globetrotters,

    Prachtig jullie reis.
    Ik kwam zojuist bij jullie op de pagina terecht omdat ik en mijn partner dit jaar ook gaan backpacken in Maleisië en Borneo. Mijn vraag alleen is aan jullie in welk hotel verbleven jullie op Langkawi? Dat zag er namelijk leuk uit die boomhutten.

    Mvg Femke Kraijo

  • 24 Juli 2013 - 23:36

    Tamara :

    Hay Femke,

    Onze reis vorig jaar was echt super! Het was een hele belevenis en wij vonden Maleisie en Borneo en geweldig. Wat leuk dat jullie daar ook dit jaar heen gaan.

    De boomhutjes op Langkawi zijn echt een aanrader. Het was zo mooi om wakker te worden, je gordijnen open te doen en vervolgens de opkomende zon en de zee te zien. Het hotel heet "Malibu beach". Als je bij de receptie aankomt denk je even "oke, waar ben ik beland?", maar wanneer je de boomhutjes ziet aan het strand ben je verkocht.

    Heel veel plezier tijdens jullie reis! Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ons wanneer jullie thuis komen.

    Groetjes Tamara

  • 19 Oktober 2013 - 15:21

    Hans:

    Hallo,

    Ik las jullie mooie ervaringen op Langkawi, wij willen daar in 2014 mss ook naar toe.
    Ik kan nergens Malibu beach hotel vinden op internet. Hebben jullie een adres??

    Afgelopen zomer 3,5 week gereist door Borneo en Maleisie.
    Genoten op kapas turtle valley, wauwwwww, Ned eigenaars en koraal voor het huisje.

    Groet Hans

  • 22 Oktober 2013 - 11:42

    Tamara:

    Hallo Hans,

    Sorry voor de verwarring. Het hotel heet: Malibest resort! Ik heb er even de foto's bij gepakt. We zijn op zoveel plekken geweest dat de namen mij even ontschoten zijn. Als je de naam op Google in typt kom je vanzelf bij hun site uit. Veel reisplezier!!

    Groetjes Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1858
Totaal aantal bezoekers 36440

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 24 Maart 2017

Third trip to Asia!!

18 November 2015 - 14 Januari 2016

Huwelijksreis

24 September 2012 - 16 Oktober 2012

Onze droomreis naar Maleisië & Borneo

Landen bezocht: