De eerste dag op het eiland Penang - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu De eerste dag op het eiland Penang - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

De eerste dag op het eiland Penang

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

08 Oktober 2012 | Maleisië, Pulau Pinang

Na een vlucht van 3 uur, waarbij Jan-Arie weer met zijn knieën in zijn nek heeft gezeten, kwamen wij aan op het vliegveld van het eiland Penang. Gelukkig hadden wij weer zo een taxi geregeld, dus op naar een hotel!

We konden kiezen om naar de kust te gaan, dus waar het strand is, of om in Georgetown te verblijven, de hoofdstad van Penang. Wij kozen voor het laatste, aangezien we op het eiland Langkawi (onze volgende bestemming) al gaan luieren en van de zon, de zee en het strand gaan genieten.

Onze taxi chauffeur kon voor de verandering erg goed Engels en hij gaf ons veel informatie over het eiland Penang en de stad Georgetown. Hij bood ons gelijk aan om van alles te laten zien. Het zal vast en zeker goed bedoeld zijn, maar het werd op een gegeven moment iets wat opdringerig. We durfden bijna niet te zeggen dat wij gewoon naar een hotel wilden om even te relaxen haha.

Uiteindelijk adviseerde de taxichauffeur ons een hotel midden in de stad. Na een kijkje in de hotelkamer, vonden wij het prima om hier 2 nachten te verblijven. De taxichauffeur kon blijkbaar geen afscheid nemen van ons, aangezien hij toch nog even zijn kaartje wilde geven, voor het geval wij toch een "rondleiding" wilden hebben van hem door Georgetown. Wij hebben het kaartje uit beleefdheid aangepakt en hem vriendelijk uitgezwaaid. Poeh, en nu op naar de hotelkamer.

Door al het reizen begon de vermoeidheid toe te slaan, dus wij besloten om even een dutje te doen. Na het dutje waren wij weer fris en fruitig en waren wij klaar om de stad te gaan ontdekken, ZONDER de taxichauffeur ;)

De eerste dag hebben wij de gehele dag door de stad heen gelopen en aardig wat kilometers gemaakt. Er is echt heel veel te zien in Georgetown. Wat vooral opvalt is dat hier veel verschillende religies door elkaar heen leven. In één straat staat bijvoorbeeld een Hindi tempel naast een moskee. De mensen respecteren elkaars geloof hier en laten elkaar in hun waarde. Daar kunnen sommige landen nog wat van leren.

Wij hebben erg veel tempels bekeken van zowel het (Chinese) boeddhisme als het hindoeïsme en het was echt heel indrukwekkend. De tempels zijn echt super mooi om te zien en erg kleurrijk. Na ongeveer 8 tempels bekeken te hebben en veel uitleg te hebben gehad van de lokale bevolking, hadden wij genoeg gezien voor vandaag. Okeeee, we doen nog één tempel. Dit was een Hindi tempel. We kregen ook in deze tempel uitleg over het geloof en voordat wij het wisten kregen wij een witte stip op ons hoofd en werd er een hand opgehouden. Moeten wij nu geld geven?? Ja dus. Wij waren gezegend en daar moet je voor betalen...Aangezien wij geen keus hadden, moesten wij hier samen een beetje om lachen en keken elkaar aan terwijl die stip op ons hoofd er iets belachelijk uitzag. En nu snel wat eten, want we hebben enorme trek gekregen!

Al snel zagen we een restaurant met heerlijke kip-en visgerechten. Daar moeten we dus zijn! Ik zat heerlijk te genieten van mijn garnalen en ze te pellen, zoals mijn moeder mij van kinds af aan geleerd heeft, totdat...de saus vanuit de garnalen eruit spoot en ik dus van top tot teen onder de saus zat. Dat meen je niet??! Jawel! Jan-arie en de obers moesten zo lachen, dat dit een wel erg gênant momentje werd. Er ging één gedachte door mij heen: It's so me!!

• 08 Oktober 2012 - 18:26

Elise:

Het klinkt heel avontuurlijk allemaal! Volgens mij verloopt de reis zoals jullie hoopten! Veeeeeeel plezier nog, genietse!!!! Greetz, Elise

• 08 Oktober 2012 - 23:20

Annemieke:

ahh ik ben zo benieuwd naar de verhalen wanneer ik je weer zie! dit is in ieder geval echt een goed begin ik lach me rot om jullie verhalen haha geniet nog even jullie! xxxxxxx miek

• 09 Oktober 2012 - 07:39

Fam. Hoogenboom:

Leuk weer Tamaar en Jan-Arie! Gelukkig heb jij alle lompheid gekregen (;-)), echt wat voor jou (en mij) weer dat gesmeer. Mooi lijken die tempels mij, benieuwd naar jullie foto's!
    Have fun nog de laatste week!!!

Xxxx

• 09 Oktober 2012 - 17:37

Jan:

Kom nou maar naar huis! Jullie hebben nu wel lang genoeg Indiana Jones gespeeld !

• 10 Oktober 2012 - 02:51

Tamara Bakkenes:

Hahaha nog een klein weekje en dan zijn wij alweer thuis! De reis is echt voorbij gevlogen. Super leuk al jullie reacties. Xxx