Het paradijsje Koh Rong! - Reisverslag uit Kaôh Rŭng, Cambodja van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu Het paradijsje Koh Rong! - Reisverslag uit Kaôh Rŭng, Cambodja van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

Het paradijsje Koh Rong!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Januari 2016 | Cambodja, Kaôh Rŭng

In de avond komen we aan in het volgende plaatsje Sihanoukville, wat ligt in het zuiden van Cambodja. We zullen hier niet blijven, want in de ochtend gaan we met de boot naar het eilandje Koh Rong. We hadden van tevoren geen hotel of hostel geboekt en na een aantal keer bij hostels te horen gekregen te hebben dat ze geen privé kamers meer vrij hadden, besloten we om voor die paar uurtjes "gezellig" in een dormroom te gaan slapen.

Nadat we onze tassen neergegooid hadden, gingen we nog even een drankje doen op het strand. Het was een erg gezellig strand met allemaal leuke barretjes. Na een aantal drankjes zijn we naar bed gegaan, want in de ochtend moesten we alweer op tijd op de pier klaarstaan om te vertrekken naar het eiland.

We hadden twee bovenste bedden in de dormroom, waarvan we er één gebruikten om onze tassen op te leggen. We sliepen samen in het andere stapelbed en in de ochtend moest ik heel nodig plassen. De mensen die mij goed kennen weten dat ik niet altijd even handig ben en nu was het ook nog eens heel erg vroeg in de morgen. Ik draaide me om en probeerde van het trappetje af te stappen...binnen een seconde gleed ik uit over een t-shirt die m'n onderbuurman over het trappetje gedrapeerd had en lag ik languit met een gordijnrails inclusief een smoezelig gordijntje in m'n handen. Ik keek Jan-Arie verschrikt aan waarvan de tranen alweer over z'n wangen rolden. Waarom gebeuren mij altijd dit soort dingen?! En ik had mazzel, want alle overige kamergenootjes werden ook wakker van m'n val. De gordijntjes werden opzij geschoven en ik hoorde iedereen voorzichtig lachen. Ik ben snel de kamer uit gevlucht en moest achteraf ook weer heel hard lachen.

Na bekomen te zijn van de schrik na m'n "ongelukje" ;) en ontbeten te hebben, liepen we naar de pier toe. Het was niet zo'n lange boottocht. We kwamen na ongeveer 1,5 uur aan bij het eiland. Toen we aan kwamen varen zag het er al uit als een paradijsje met enorm witte stranden en mooie bungalows. We kunnen niet wachten om languit op het strand te liggen en bij te komen van het vele reizen de eerste weken.

Voor de eerste nacht hadden we een boomhutje op het strand geboekt die ons aangesmeerd was in het plaatsje Sihanoukville. Het was een mooi boomhutje met een geweldig uitzicht over zee. Koh Rong is geen groot eiland en de bungalows en boomhutjes liggen in een heel rustig gedeelte. En als je richting de pier loopt heb je allemaal eettentjes en barretjes. Aangezien het boomhutje (achteraf gezien) best prijzig bleek te zijn in verhouding tot andere mooie boomhutjes, hebben we de overige nachten geslapen bij een ander resort. Het uitzicht uit die boomhutjes was echt zo bizar mooi!! Het super witte zand, het heldere blauwe water, de schittering in de zee en de bootjes die langzaam voorbij komen varen. We genieten van deze rustige dagen en liggen languit op het strand te genieten van dit paradijsje!

Na de tweede dag werd ik ineens zwetend wakker in de nacht. Ik voelde me super beroerd en het werd steeds erger. Ik wist meteen dat dit niet veel goeds zou betekenen. Ik ben dan ook enorm ziek geworden en ik kom amper nog op m'n benen staan. Precies tijdens dit moment van de vakantie, op dit perfecte eiland moet ik ziek worden. Jan Aar is in de ochtend voor mij naar de dokter gegaan, aangezien ik amper kon lopen. Er bleek een bacterie op het eiland te heersen die zat in fruit. En aangezien ik ontbeet met fruit, lunchte met fruit en tussendoor fruitshakes dronk, was dit achteraf gezien niet te vermijden. Ik kreeg een tas met medicijnen mee en mocht voorlopig alleen droge rijst of brood eten. Na 3 dagen ging ik mij gelukkig iets beter voelen. We moesten daardoor wel 2 dagen langer op het eiland blijven dan gepland, aangezien ik zo niet de boot op kon. Maar dat was geen straf op dit geweldige eiland.

We zijn in totaal 4 nachten op Koh Rong gebleven. Het is het mooiste eiland wat ik gezien heb. We hebben genoten, ondanks m'n bacterie die ik opliep. En het is nu weer tijd om door te gaan naar de volgende bestemming, de stad Siem Riep. Tot snel!

Veel liefs van ons xxxx

  • 03 Januari 2016 - 12:40

    Martha:

    Ooooooo, Tamaar, ik zie je gaan....met gordijn en al: hilarisch! Gelukkig liep dát goed af! Leuk verhaal al is die "race" aan het eind iets minder....Nog even en dan zijn jullie weer thuis: we zijn een stapelbed aan het maken, speciaal voor jullie, met een luchtbed er voor....xxxxx

  • 03 Januari 2016 - 13:49

    Lin:

    Oh jee Tamaar, wat ben ik blij dat jij alleen de onhandige genen hebt geërfd

  • 06 Januari 2016 - 22:04

    Lindy:

    Oh nee haha gelukkig heb je je val wel heelhuids overleefd!! Het levert wel een grappig verhaal op (sorry!). Maar wat balen dat je zo ziek bent geweest :-( stomme bacterie!!!
    Gelukkig nu allebei weer beter! Ben benieuwd naar je verhalen over Thailand :-) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 36394

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 24 Maart 2017

Third trip to Asia!!

18 November 2015 - 14 Januari 2016

Huwelijksreis

24 September 2012 - 16 Oktober 2012

Onze droomreis naar Maleisië & Borneo

Landen bezocht: