De reis naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu De reis naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

De reis naar Kota Kinabalu

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 Oktober 2012 | Maleisië, Kota Kinabalu

Het is tijd om een busje te zoeken naar Tawau, maar eerst lopen wij nog even een rondje over de vismarkt. Ongelofelijk wat een vis daar verkocht wordt en nog ongelofelijker vonden wij dat mensen daar met hun blote voeten lopen, tussen het vieze water en visafval, op de grond, blegh!!

Aangekomen bij het busstation in Semporna hadden wij vrij snel een busje gevonden voor naar het vliegveld Tawau. Samen met 12 andere mensen werden wij in het kleine busje gepropt, wederom zonder airco. Het scheelde dat het kwik iets lager lag, zo ongeveer rond de 35 graden, lucky us haha. Met onze knieën in onze nek en aan elkaar geplakt begon de busreis naar Tawau.

In het busje waren wij een bezienswaardigheid, waarbij ik mij iets ongemakkelijk voelde. Ik bood uit vriendelijkheid maar een snoepje aan een klein jongetje aan, waarna ik een boze en intimiderende blik kreeg. Okeeee, hij heeft vast geen trek en ik beschouw dit maar als een "nee". Dit wordt een lange busreis...

Vervolgens kwam een medepassagier er niet uit welke ringtone hij moest kiezen voor zijn telefoon. Na ongeveer 30 verschillende ringtones te hebben beluisterd, werd het toch "beat it" van Michael Jackson. Als het nog iets langer had geduurd, had ik hem een persoonlijk advies gegeven. Mogelijk ligt mijn irritatiegrens iets lager door de reisomstandigheden haha.

Aangekomen op het vliegveld van Tawau bleken wij erg vroeg te zijn. Wij moesten onszelf dus gaan vermaken, maar hoe?? Nou door 30 RM (€7,50) te betalen en een half uur plaats te nemen in een massagestoel. Daar kan dus echt geen masseur tegenop en ik heb weer iets voor op mijn verlanglijstje!

De vlucht naar Kota Kinabalu ging erg snel. We waren er namelijk al binnen 50 minuten. Net voordat wij een taxi wilden aanhouden viel mijn oog op iets anders...KFC!! Hebben ze die hier ook?? Daar MOETEN we dus echt gaan eten. Zo gezegd, zo gedaan en met onze buik vol kip en patat kwamen wij aan in het centrum van Kota Kinabalu.

Deze stad is een wereld van verschil met alles wat we tot nu toe gezien hebben. Alles is hier massaler, moderner, minder armoedig en gelukkig hygiënischer. Door de grootte van de stad waren er ook genoeg hotels, dus een slaapplek was zo gevonden. Morgenochtend worden wij alweer om 5.45 uur door een taxi opgehaald om afgezet te worden bij het vliegveld. Dan staat de vlucht naar het eiland Penang gepland. Wij zullen ons dan een paar dagen gaan vermaken in de hoofdstad Georgetown! Tot schrijfs...

Veel liefs Jan-Arie & Tamara xx

• 05 Oktober 2012 - 07:53

San:

Its so you, ik lach me rot om jou/jullie belevenissen.

PS: hier is het ook niks beter, het regent hier pijpenstelen :(((

Heeel veel plezier nog en tot volgende update.

• 05 Oktober 2012 - 07:53

San:

Its so you, ik lach me rot om jou/jullie belevenissen.

PS: hier is het ook niks beter, het regent hier pijpenstelen :(((

Heeel veel plezier nog en tot volgende update.

Hallo Schat,
    Na jullie vakantie is het denk ik een goed plan om jullie verhalen in pocket vorm uit te gaan geven,
    we lachen ons rot. Dat in de bus kan is mij helemaal voorstellen, hoe je gekeken hebt ! Geweldig !

• 06 Oktober 2012 - 11:59

Elise:

Super leuk om jullie reisverslagen te lezen! Je schrijft het erg leuk op Tamaar! Tenminste, ik neem aan dat jij het schrijft ;-)
    Heeeeeel veel plezier verder. Geniet en bewonder! X

• 07 Oktober 2012 - 16:36

Hoi,

Leuke foto's, was dit de" hele"kamer ?
    Fijn dat je belde vandaag !
    Veel plezier, liefs voor jou en Jan-Arie x x x

• 08 Oktober 2012 - 21:10

Martha:

Lieffie,,heb het nog niet gelezen maar je wel gevonden! Ben blij dat het jullie goed gaat en dat jullie zo'n plezier hebben!voorzichtig, knuffel voor jullie beiden, xxxxxxx