De reis is begonnen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 November 2015 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Vanuit Azië hier het eerste verslag. Na een tijd geduld te moeten hebben gehad, kon onze reis nu echt gaan beginnen. We werden door onze ouders donderdagavond uitgezwaaid op Schiphol, wat we al super lief vonden. Toen we naar de incheckbalie liepen zagen we ineens mensen achter een pilaar vandaan komen "SURPRISE"...hoe lief!!! Carola, kleine Fay, Ilja en Jor stonden er ineens om ons ook uit te zwaaien! De eerste tranen kwamen al en na het inchecken was het nu toch echt tijd om afscheid te nemen van onze lieve familie en vrienden. Ook hier heb ik wat traantjes gelaten, omdat ik iedereen thuis toch echt ga missen. Maar ik weet dat het een super mooie reis zal worden en die twee maanden vliegen zo voorbij (al denkt m'n moeder daar anders over haha).

Oké, we zijn ingecheckt, hebben afscheid genomen, zijn de douane door, de tranen zijn gedroogd en we stappen nu dan toch echt het vliegtuig in. Klaar voor de vlucht van 11 uur. Opeens hoor ik "Tamaar?!". Ik draai me om en ineens zie ik Kelly achter me zitten. Tijdens de middelbare schooltijd gingen wij met elkaar om, dus dit was wel heel bizar dat zij en haar vriend precies achter ons zaten in het vliegtuig! Ook zij gaan een mooie reis maken door Thailand heen.

De vlucht vloog voorbij en we hebben gelukkig redelijk kunnen slapen. Voor jan aar was het wel weer even passen en meten, aangezien hij z'n benen (ondanks z'n lenigheid) in het vliegtuig vaak niet kwijt kan. Na 11 uur hadden we beiden dikke klompvoetjes, maar we waren niet de enige, hè kel?! ;) Onze tassen hadden we inmiddels weer, dus hop op onze rug en weer verder om een taxi te zoeken naar Khao San Road. Ik moet zeggen dat het wel weer even wennen is die enorme tassen op onze rug.

De taxi hadden we snel gevonden. We kwamen alleen in een enorme file, waardoor we er 2 uur over deden om naar ons hotel te komen. Gelukkig hebben alle taxi's airco, want buiten was het bijna niet uit te houden. Het was rond de 40 graden en enorm benauwd en klam. Eenmaal bij ons hotel gekomen hebben we onze tassen in de kamer afgegooid en zijn we de straat gaan bekijken. Het hotel was niet bijzonder, maar verder wel prima.

Al snel bleek dat het een enorme drukke straat is waar 24/7 leven is. Overdag zitten er mensen op het terras of lopen door de drukke straten heen en in de avond komt het helemaal tot leven. Overal op straat kan je dan lekker eten, spullen kopen en er wordt je van alles aangesmeerd. Van zelfgemaakte armbandjes tot aanstekers en andere rommel. Ik kan wel zeggen dat die mensen doorzettingsvermogen hebben, want na 3x vertellen dat je niet geïnteresseerd bent, komen ze gewoon weer enthousiast de spulletjes aanbieden in de hoop dat je dan denkt "ach, voor één keer" (met de gedachte: dan ben ik er misschien vanaf).

De eerste avond werd best laat en we voelden ons de dag na onze vlucht en een avond drankjes doen ook niet topfit. We besloten met de tuktuk door Bangkok te rijden en in de avond gingen we een fietstour doen. We dachten eerst dat het misschien wat suf was, maar het bleek super leuk te zijn. We reden met een groep en 2 gidsen door de smalle straatjes van Bangkok en door de verschillende marktjes die er tot in de nacht staan. Na de fietstour hebben we nog wat drankjes gedaan en zijn daarna terug naar het hotel gegaan. Het bleek later dan gedacht, want na een aantal FaceTime gesprekken zagen we ineens dat we nog maar 2 uurtjes konden slapen totdat onze taxi ons op kwam halen om ons naar het vliegveld te brengen. We gaan namelijk door naar het volgende punt: Hanoi!

Dit was het eerste, iets wat lange, verhaal(tje). We zijn benieuwd hoe Hanoi is. Ik zal m'n best doen om over een paar dagen weer een stukje te schrijven met de nieuwe indrukken die we op hebben gedaan! Tot snel!

Veel liefs van ons xxxx

• 22 November 2015 - 12:10

Jos Evertse :

Ha J.A. en Tamara. Het is weer een verslag van de eerste ervaringen in Bangkok, zoals alleen Tamara dat kan weergeven. Zoals jij het vertolkt, kunnen wij ons zo inleven, dat het net lijkt of wij er ook bij zijn. Handig ook, want dan hoeven wij er ook niet meer zelf naar toe. Geniet, veel plezier, alert zijn en vooral blijven "schrijven". Xxx

• 22 November 2015 - 12:17

Erica / Mama:

Hoi, je reisverslag kan mij niet lang genoeg zijn !
    Na een paar dagen zullen jullie wel aan de warmte gewend zijn.
    Toeval dat je een bekende tegen komt op z'n verre vlucht.
    Ik denk dat Tango uitgevonden is door achter gebleven en bezorgde moeders top!!

Vandaag al in Hanoi, geniet van alles love you dikke X X voor allerbei (uitkijken he).

• 22 November 2015 - 12:20

Martha:

Wat leuk, Tamaartje, zo'n uitgebreid verslag: ik zat bijna achterop de fiets, hahahaha! Rust ook wel n beetje uit, troelala, want anders kom je nog helemaal kapot terug! Geniet, geniet, geniet!!! Xxxx ook voor Jarie!

• 22 November 2015 - 17:14

Carola:

Heyy aar en tamaar,
    Super leuk om jullie ervaringen tot nu toe te lezen! We lijken uit naar het volgende verslag. Geniet ervan dikke x van ons

• 22 November 2015 - 17:18

Patricia:

Wat leuk om jullie te volgen zo! Het tango gesprek was erg lastig door de slechte verbinding, maar daardoor wel erg grappig met al die vertragingen... Helaas kan ik de foto niet bijvoegen die bij ons een paar minuten vast stond. Twee geliefde op reis met een super brede glimlach, ja jullie hebben het zichtbaar naar je zin! Geniet en we wachten weer op jullie volgende berichtje. Xxx

• 22 November 2015 - 20:21

Sandra, Geoffrey En Joya:

Oo wat leuk om te lezen! We genieten lekker met jullie mee. Het regent en hagelt hier, maar met jullie verhaal wanen we ons toch een beetje in een tropisch oord ;-) geniet ervan dikke kus van ons

• 22 November 2015 - 21:23

Robert En Milou:

Prima verslag tamaar, wij hebben ons de afgelopen minuutjes ook even op vakantie gevoeld!
    Te grappig om Kelly dan ook nog eens tegen te komen... Ga genieten samen en hou ons op de hoogte! Dikke kus van ons!

• 23 November 2015 - 09:27

Maria:

Klinkt als genieten!!

Erg leuk om te lezen.....X uit Katwijk!

• 23 November 2015 - 09:43

Annemieke :

Leuk verhaal zeg! en wat lief de verassing van schiphol! En kelly joh wat grappig, zo toevallig die dingen.
    Ben ook erg benieuwd hoe Hanoi is en wat jullie er van vinden.
    en ik vind het verhaal helemaal niet te lang, vertel ons lekker veel zou ik zeggen!
    geniet er van schatten
    x miek

• 23 November 2015 - 20:18

Jan:

leuk hoor tamaar!!

• 23 November 2015 - 23:45

Jos Evertse :

Hallo uit Hanoi? Het duurt mij te lang, geen bericht, is goed bericht zeggen ze. Maar hoe is Vietnam? Indrukwekkend zeker? Wanneer jullie even een "rustmoment" ingelast hebben, hoop ik dat de eerste ervaringen in Hanoi en verdere routes, tot ons komen. Groetjes kinderen, en be alert. Xxx

• 28 November 2015 - 05:35

Lindy:

Wow Tamaar, super leuk geschreven! Geweldig om te lezen hoe jullie al direct genieten :)
    Ik ga nu snel je volgende bericht lezen :p
    Xxx