Halong Bay! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu Halong Bay! - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

Halong Bay!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

01 December 2015 | Vietnam, Hạ Long

Het is 6.00 uur, erg vroeg dus en we zitten al aan ons ontbijt...pfff pannenkoeken met honing! Ik houd er natuurlijk niet zo van, maar we hebben een langere reis voor de boeg richting Halong Bay, dus ik schuif het ook maar naar binnen. Ze checken onze namen en ik hoor van onze tourguide dat onze groep heel groot is, 62 man gaat dit keer mee. We hebben er enorm veel zin in, so let's go!

Nadat we met de taxi naar een ander hostel gebracht waren, stond daar de rest van onze groep te wachten. We stapten met z'n allen de bus in en we merkten meteen dat onze tourguide, Trent, een toffe gozer was. Heel aardig, maar ook totaal (prettig) gestoord! Het bleek een ex- militair uit Australië te zijn die als motto heeft: je leeft maar één keer (yolo)! Hij vertelde iets over zichzelf en zei vervolgens dat we een spelletje gingen spelen. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik niet zo heel erg een fan ben van spelletjes spelen, dus wat gaan we doen in een bus met 62 man??

We gingen met z'n allen speeddaten hahaha. Oké, ik had alles al verzonnen, maar dit had ik echt niet kunnen bedenken. Iedereen dacht dat hij een grapje maakte, maar nee, we gingen dit echt doen. Ik heb nog nooit aan speeddaten gedaan, laat staan in een bus en in het Engels. Iedereen verwisselde van stoel en had 1,5 minuut om een praatje met elkaar te maken. In het begin was het een beetje ongemakkelijk, maar na een paar "dates" te hebben gehad ging het steeds makkelijker en was het juist leuk om elkaar zo een beetje te leren kennen.

De reis was erg lang naar Halong Bay en we moesten steeds overstappen. Twee bussen en twee boten verder was eindelijk het eilandje in zicht waar we gingen slapen. De omgeving is zo mooi daar! Dat is echt ongelofelijk. De rotsen komen overal uit het water en je ziet allemaal kleine onbewoonde eilandjes. Ik ben benieuwd wat deze 3 dagen ons gaan brengen.

We konden eindelijk de boot af en moesten inchecken. Ze hadden geen privé kamers, dus je ligt met z'n allen in houten bungalows in stapelbedden. We lagen met 16 man in één bungalow, aangezien wij 2- persoons stapelbedden hadden. Oké, ik hoop hier wel een klein beetje te kunnen slapen, dus geef ze maar een biertje extra namens mij!

De eerste dag was erg relaxed en na een lunch konden we van de omgeving genieten, op het strandje liggen, volleyballen en even zwemmen. Bij deze tour zat ook een activiteit die je kon kiezen. Wij hadden gekozen voor tubing. Met 4 man lig je dan op een soort springkussen die achter een boot vastgebonden is. Het idee verder is denk ik wel duidelijk en zelf heb ik weleens vaker zoiets gedaan, maar niet met een man aan het roer die zo gek is als een deur! En ons "geluk", de tourguide Trent ging ook mee op de boot. Meteen merkte ik dat op het kussen blijven liggen geen doen was. Trent en de man aan het roer vaarden zo bizar hard en maakten alleen maar bochten. We vielen er dan ook na een paar goede pogingen vanaf. En ik kan je vertellen dat gaat niet zacht en als je boven water komt moet je even goed checken of je alles nog om en aan hebt! Ik was de helft namelijk bijna kwijt hihi. Het ging erg hard en m'n ellebogen lagen helemaal open, maar het was wel super leuk om te doen.

De groep was erg leuk en iedereen praatte gezellig met elkaar. Er zaten veel mensen uit Canada, Engeland en Amerika in onze groep. Meteen merkte ik dat er een paar bij zaten die helemaal gek waren. Tijdens de reis ernaartoe zaten ze al in de vroege ochtend allemaal aan het bier en dat ging zo de hele dag door. Tijdens deze tour hebben we veel leuke mensen ontmoet, maar met twee meiden kregen we in een korte tijd echt een leuke band. Dit waren Alba uit Spanje en Joyce uit Nederland! Het waren zulke lieve en gezellige meiden, waar we veel mee gelachen hebben. Na die 3 dagen was het dan ook erg jammer om afscheid te nemen van ze.

De tourguide Trent had nog iets "leuks" verzonnen. Wanneer we het woordje "mine" of "ten" zeiden, moesten we 10x opdrukken. Ook toen dacht ik hij maakt een geintje zeker, maar nee hoor. De hele dag zagen we mensen opdrukken haha. Zo moesten wij zelf ook een paar keer. Wat een goede ideeën heeft die Trent toch hè?!

De middag vloog voorbij en we konden aan het avondeten beginnen. Het eten was best lekker en ze maakten alles vers voor ons. Na het avondeten brak de eerste avond aan. De muziek ging aan en het werd echt een super gaaf en gezellig feestje! We hebben echt heel erg gelachen en vooral om een meisje Laura uit Jersey. Ze was zo grappig en helemaal gek. Trent gilde even door de microfoon dat het onze honeymoon was en we daarom een shotje kregen van hem. Na dat gehoord te hebben kregen jan aar en ik steeds een shotje van Laura om ons elke keer weer te feliciteren met ons huwelijk en ons geluk te wensen! Heel erg lief van d'r, maar na een paar shotjes heb ik toch echt genoeg haha. Rond 01.00 uur gingen we naar bed. De eerste dag was alweer voorbij.

Na het ontbijt op dag 2 begon de boottocht van ongeveer 6 uur. Het was super lekker weer, dus zonnebrand is een must. Het was erg relaxed op de boot en je kon echt genieten van de mooie omgeving. Het is echt geweldig daar! Tussendoor kon je zwemmen en halverwege de dag gingen we kajakken tussen de baaien door. Na een paar minuten hadden we de slag eindelijk te pakken samen en ging het kajakken ons redelijk af: go team Bakkenes! Had ik al gezegd hoe mooi het daar is ;) hihi. Na een tijd kajakken gingen we lunchen op de boot. Het was erg lekker! Na de lunch gingen we nog zwemmen met z'n allen, waarna we terug gingen naar het eilandje waar we sliepen. Bij aankomst kregen we alweer avondeten en daarna begon party 2! Iedereen was erg moe van de eerste twee dagen, dus het avondje verliep iets rustiger dan de avond ervoor. We hebben een tijd lang met een groepje op de pier gezeten en gekeken naar de lichtgevende planton. Het was erg gezellig en dag 2 zat er ook alweer op. De tijd gaat zo hard hier!

Rond 08.00 uur werden we gewekt door de bel en het was tijd om op te staan en te ontbijten. We verlieten het eiland rond 12.00 uur, dus we moesten onze tassen al inpakken. Na de lunch (om 11.00 uur al pff) konden we nog even relaxen en toen was het alweer tijd om te gaan. De Halong Bay tour zat er alweer op en het was in één woord geweldig!! We hebben genoten van de mooie omgeving, leuke mensen ontmoet en het super naar onze zin gehad!

Het is tijd om terug te gaan naar Hanoi en dat is een ding waar ik minder naar uitkijk, de lange terugreis. Na ongeveer 5 uur kwamen we aan ik Hanoi. We moesten helaas afscheid nemen van de lieve meiden Alba en Joyce, want zij hadden de nachtbus naar Hue, stad in het midden van Vietnam. We vonden het echt heel jammer, maar we houden contact en zien elkaar in ons kikkerlandje Joyce. Alba boekt maar een vlucht naar Nederland ;) hihi.

Wij hebben nog een nachtje hetzelfde hostel geboekt en gaan dan de ochtend erna verder met de volgende tour. Dit is de Sapa tour, een hicking van 35 km door de bergen in 2 dagen tijd, help!!!

Tot snel weer!

Veel liefs van ons xxxx

  • 01 December 2015 - 02:11

    Erica/mama:

    Hoi, wat een mooi verhaal weer.
    Spannend en humor zeker dat speeddaten.
    Leuke gevonden door Trent het opdrukken vind ik wat minder haha
    Veel vermoeiende reizen maar wel de moeite waard.
    Nog veel plezier en genieten. Uitkijken he ? Xxx

  • 01 December 2015 - 03:20

    Jos Evertse. Papa Van Tamara.:

    Prachtige belevenis en weer heerlijk weergegeven. Het is gemakkelijk te visualiseren voor ons. We zijn weer meegereisd. Ja, ben ook ff wakker, maar ga er weer in. Xxx

  • 01 December 2015 - 08:33

    Patricia:

    Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben, kan ook niet anders als ik het allemaal zo lees. Als je je verhaal leest ben je er gewoon ff bij, maar de werkelijkheid is dat ik nu de metro uit moet om te gaan werken... haha geniet lekker verder van jullie honeymoon! Xxx

  • 01 December 2015 - 10:04

    Anouk:

    Hee lieverds, wat een leuke verhalen allemaal. Geweldig om te lezen, je schrijft zo leuk Tamaar! Geniet lekker van alles wat jullie nog gaan zien en beleven, ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! dikke kus! xx

  • 01 December 2015 - 17:34

    Martha:

    ' t lijkt Expeditie Robinson wel....ik ben doodmoe, hahahahahahaha! Gewéldig verhaal , Tamaartje, je geeft het fantastisch weer! En wat leuk, al die verschillende mensen, wie weet kom je ze nog ergens in Vietnam tegen! Goed op blijven letten, pas op, hè! Veel plezier op de volgende expeditie, mn dweiltjes,

  • 04 December 2015 - 20:39

    Jos Evertse. Papa Van Tamara.:

    Weer lekker weergegeven, Tamara. Kunnen jullie al die verschillende indrukken wel zo snel verwerken? Van het ene event in het andere. Denk niet dat jullie je vervelen. Waar is de reis nu naar toe, kinderen? Ik ben de weg een beetje kwijt, figuurlijk natuurlijk. Kan ik alvast een plaats of mooie plek opzoeken op Google? Onze tuin is af. Heel mooi en "strak" geworden. Iets kleiner, maar oogt groter.

  • 04 December 2015 - 20:40

    Jos Evertse :

    Sorry! Xxx

  • 05 December 2015 - 08:31

    Lindy:

    Alsof ik in je backpack met je mee reis :D, heel leuk geschreven weer! Wat een super leuke tour was dat zeg, leuke mensen ontmoet én met dikke spierballen terug van al dat opdrukken ;-). Geweldige reis, ik kijj uit naar het volgende verslag xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 36412

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 24 Maart 2017

Third trip to Asia!!

18 November 2015 - 14 Januari 2016

Huwelijksreis

24 September 2012 - 16 Oktober 2012

Onze droomreis naar Maleisië & Borneo

Landen bezocht: