We love Pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu We love Pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

We love Pai!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Het duurde even voordat ik weer een nieuw verhaal af had, maar dat komt omdat we heel veel leuke dingen gedaan hebben de laatste weken en ik bijna geen gaatje kon vinden om m'n verhaal af te schrijven. Maar we zijn er weer met het volgende verhaal!

Nadat de tassen ingepakt waren namen we met Femke en Manon een taxi naar het bedrijf waar we de scooters huren voor de rit naar het hippie- stadje Pai. Dit bedrijf zorgt er ook voor dat onze backpacktassen naar Pai gereden worden en we dus alleen een klein rugzakje bij ons hebben tijdens de ongeveer 5 uur durende rit. Het schijnt een super mooie rit te zijn door de bergen met maar liefs 762 bochten. We hebben er zin in. En wat blijkt, het regent gelukkig niet!

Alle vier hebben we een scooter gekregen, de tassen zijn afgeleverd en het is nu tijd om te gaan tanken en nog even te ontbijten voordat we gaan rijden. We rijden echt net de parkeerplaats af en we hoorden een klap. Ohhh nee hè, wie valt er nu al? Femke gleed uit in het zand wat lag in een bocht, maar gelukkig kon ze van d'r scooter afspringen en had ze helemaal niets. Oké, laten we hopen dat dit het enige "ongelukje" was en we nu verder gewoon veilig in Pai aankomen zonder te vallen.

Toen we tankten zagen we dat jan aar geen tankdop had. Waar is die nou weer gebleven?! Nou de dag begint al goed! We moesten dus weer terug naar het bedrijf waar we de scooters gehuurd hadden. De dame achter de balie lachte vriendelijk toen we het vertelden, vroeg de sleutel en zei dat ze er even één ging kopen. Ze zou in 5 minuten terug zijn, maar dit werd dus een half uur. Gelukkig hebben we geen haast. Nadat de dame terug kwam met een nieuwe tankdop waren we eindelijk klaar voor vertrek. De navigatie stond aan en we rijden het centrum van Chiang Mai uit.

De rit was super mooi doordat het een route door de bergen is. Het waren wel echt enorm veel bochten, maar goed te doen wanneer je ze rustig nam. Na ongeveer 5 uur zagen we de bordjes van Pai. Tussendoor zijn we gestopt voor het maken van foto's en ook om gewoon om ons heen te kijken en te genieten van de omgeving. Gelukkig zijn we alle vier heel aangekomen zonder te vallen. Nadat we Pai binnen reden, gingen we op zoek naar ons hostel. Deze hadden we al in Chiang Mai geboekt. We vonden de sfeer niet heel gezellig doordat het personeel best stug was en onze "private room" was ook niet heel geweldig, dus we kijken waarschijnlijk voor de komende 2 nachten voor een ander hostel.

De eerste avond zijn we een beetje door Pai heen gelopen en hebben we wat gegeten. Er is elke avond een markt ik Pai wat altijd gezellig is om overheen te lopen. De sfeer vinden we tot nu toe super leuk in Pai. Het is heel relaxed en er zijn leuke eettentjes. Na zo'n lange rit met de scooter zijn we toch wel moe, dus we besluiten om het vanavond niet al te laat te maken.

De dagen erna hebben we de scooter weer gehuurd en zijn we wat rond gaan rijden. Één van de dingen die je echt gezien moest hebben volgens boeken en sites was de canyon van Pai. We reden er met de scooter heen en liepen omhoog. Weer waren we eigenwijs en dachten we dat we dit wel "eventjes" op slippers konden doen. Toen we de trap op waren gelopen, keken jan aar en ik elkaar aan en zagen we meteen dat als je rond wilt lopen je dit echt niet moet doen op slippers. Het is heel hoog en het zijn smalle paadjes met zand en kiezels. Dus zijn we weer naar beneden gelopen om onze slippers voor schoenen om te wisselen die we gelukkig wel in onze scooter hadden zitten. De volgende keer maar niet weer zo eigenwijs zijn haha.

Het was tijd voor ronde twee en het was de moeite waard, want de canyon is echt super mooi! Je hebt een heel mooi uitzicht en je kon ervoor kiezen om nog een stukje hoger te klimmen. Ik moest er even over nadenken, aangezien ik sinds een paar jaar soms ineens een soort van hoogtevrees kan krijgen wanneer ik teveel over alles na ga denken. We liepen even een rondje en ik besloot toch om het te doen nadat we andere mensen het ook zagen doen en het er "makkelijk" uit zag. Dus daar gingen we. Het eerste stuk ging goed totdat we bij een stuk aankwamen waarbij ik niet meer wist hoe ik mijn benen neer moest zetten. Ik stond in een halve spagaat en jaaa hoor daar kwamen ineens m'n weeïge benen. Wat een heerlijk moment! Gelukkig liep er precies een jongen naar beneden die mij even vast hield zodat ik mij even kon vermannen. Het trok gelukkig snel weg en ik klom snel verder. Eenmaal boven was het echt heel erg mooi en was ik blij dat ik had doorgezet, maar goed nu nog naar beneden. Dit ging gelukkig beter doordat ik mezelf gewoon op mijn kont liet glijden. Eenmaal weer beneden was ik blij dat we het gezien hadden, maar ik zei wel tegen jan aar dit was eens, maar nooit meer haha.

Na ons scooterritje en het zien van de canyon gingen we naar ons nieuwe hostel. Dit zag er een stuk beter uit en onze kamer was al klaar. We namen een warme douche en kleedden ons om, om wat te gaan eten en drinken. We hadden weer afgesproken met Femke en Manon en we eindigden in een paar barretjes. Dit zijn er maar een paar, aangezien alles vroeg dicht gaat in Pai. Het was een gezellige avond, maar het is tijd om naar bed te gaan.

De laatste volle dag in Pai is aangebroken en we besluiten om met Femke en Manon op scooters hotsprings te gaan bezoeken. Dit zijn natuurlijke warmtebronnen wat erg bijzonder schijnt te zijn. We hadden de navigatie aan gezet en reden het centrum uit. Na een tijdje zagen we de borden van "hotspring" voorbij komen. We zitten dus goed. Maar wat bleek, we werden naar een hotspring in een spa resort geleid. Oké, dit zijn niet de hotsprings die we bedoelden haha. We pakten snel de kaart erbij en zagen dat we juist de andere kant op moesten. Gelukkig schijnt de zon en is het helemaal niet erg om op een scooter door een mooie omgeving te rijden. Na ongeveer drie kwartier reden we door de bergen. Nu zitten we wel goed gelukkig. Het laatste stuk was best stijl en je kwam er dus niet zomaar. Eenmaal bij de hotsprings aangekomen was het echt heel bijzonder. Ongelofelijk dat je midden in de bergen, in de jungle, in een natuurlijk warm bad ligt. Na een uurtje relaxen gingen we weer terug op de scooter.

In het centrum van Pai werd er al een paar dagen geadverteerd voor een reggae festival. Het leek ons wel leuk om daarheen te gaan, dus we gingen alvast douchen en omkleden. Daarna pakten we de taxi en kwamen we aan bij het festival terrein. Hmm zitten we wel goed?! Het was dus helemaal niet druk en dat hadden we niet verwacht omdat overal posters hingen voor het festival. Nou we lopen wel wat rond, doen wat drankjes en als we het zat zijn gaan we gewoon weer terug naar het centrum gedeelte van Pai. Op het festival zagen we Femke en Manon weer en die waren dus bekenden van thuis tegen gekomen. Na een paar drankjes hadden we het wel gezien op het festival en pakten we met z'n allen een taxi terug. We zijn toen naar verschillende barretjes gegaan en dat was erg gezellig! Nu naar bed, want morgen na het ontbijt hebben we de bus terug naar Chiang Mai. Dit is weer een rit door de bergen naar beneden. En nadat we aankomen in Chiang Mai hebben we gelijk de nachtbus door naar Bangkok. Om dit verhaal af te sluiten: Pai vonden we echt geweldig! Door de mooie omgeving en door de relaxte sfeer die er hangt. So we just love Pai!

Nou tot snel. En dan niet meer vanuit Thailand, maar vanuit onze volgende bestemming, Myanmar! Het eerste land van onze trip is dus al afgesloten en we hebben echt al zoveel mooie dingen gezien en gedaan. Op naar een nieuw land met zijn eigen cultuur. We zijn erg benieuwd!

Heel veel liefs Jan Arie & Tamara

Xxxxx

• 27 Januari 2017 - 19:21

Mama:

Hallo wereldreizigers,
    Weer een amusant verslag! Jullie zijn echt gek op scooters
    geworden ! Weg auto's leuke 25 km scooters kopen.
    Scheveningen is maar een tripje vanuit Spijkenisse haha.
    Veel plezier !!! XXX

• 27 Januari 2017 - 19:30

Jos:

Weer mooi vertolkt,Tamara. Een spannend boek gaat het worden.

• 27 Januari 2017 - 21:22

Are:

geweldig weer ben jaloers op jullie geniet en kijk uit

• 28 Januari 2017 - 11:39

Martha:

Geweldig verhaal weer, Tamaar, we zaten er weer midden-in!wanneer pakken jullie de fiets

• 29 Januari 2017 - 09:05

Ilja: