Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Bakkenes - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Na ons sprintje naar de bus zitten we dan eindelijk. De andere passagiers keken gelukkig niet al te boos nadat ze op ons hadden moeten wachten. En uitleg geven heeft weinig zin, aangezien iedereen vast zou denken "jaaa hoor, goede smoes". Jan aar en ik hebben het eerste half uur alleen maar zitten lachen. Nu maar hopen dat de busreis snel voorbij gaat en we goed aankomen in Chiang Mai.

We hadden gedacht lekker te gaan slapen, aangezien we erg moe waren. Helaas zat dit er niet in, doordat een grote Thaise dame voor ons enorm hard snurkte en dit zelfs door mijn oordoppen heen dreunde. Dit wordt denk ik een heel lange rit...We moesten ook weer vreselijk lachen toen we ons afvroegen wat de dame die alles regelde in de bus onder jan aar z'n stoel ging doen. We dachten dat ze heel de tijd op zoek was naar iets wat ze had laten vallen, maar toen wij onder de stoel keken en mee wilden zoeken, zagen wij dus dat dit haar slaapplek was en ze haar "bedje" aan het opmaken was. Oké jan aar, voetjes omhoog, want met deze dame wil je geen ruzie. Ze was namelijk erg humeurig en schreeuwde bij elke mededeling door de bus.

Na een busreis van ongeveer 10 uur hingen de wallen weer op m'n knieën en had ik enorme enkels staan. Maar we zijn eindelijk aangekomen in Chiang Mai. Nu nog even een taxi regelen en dan op naar onze slaapplek die we van te voren hadden geregeld. Gelukkig kwamen we snel aan bij ons hostel "D-Well". We hadden een dorm room met 4 bedden voor eerst één nachtje geboekt. De kamer en de bedden waren prima en het was er erg schoon, maar er hing totaal geen sfeer in het hostel. Voor de komende 2 nachten maar even kijken voor een ander gezelliger hostel. We hebben meteen scooters gehuurd en zijn wat rond gaan rijden door de stad. Tussendoor stopten we om ergens wat te eten en we reden naar het volgende hostel "Deejai" om te kijken of ze daar voor 2 nachten plek hadden. Gelukkig hadden ze daar nog plek en zelfs in een privé kamer.

Nadat we wat rond gereden hadden zijn we eerst even gaan relaxen, douchen en omkleden. We gingen namelijk naar een night market wat erg leuk scheen te zijn. We konden erheen lopen, want het zat erg dicht bij ons hostel. Het was leuk om over de markt heen te lopen en je kon er van alles kopen. Ondertussen hadden we aardig honger gekregen. Bij de night market had je ook een food gedeelte waar allemaal trucks stonden met verschillend soort eten. Het was echt heel leuk opgezet en we hebben van alles geprobeerd qua eten. Ook was er livemuziek, wat in het begin nog leuk was om naar te luisteren. Een jonge gozer speelde met zijn gitaar wat oude bekende popnummers. Na een aantal nummers was hij klaar en maakte een andere "artiest" zich op voor zijn optreden. Het was een oude westerse man, waar hij vandaan kwam wisten we niet, maar het zag er allemaal zo apart uit. Oké dit belooft wat...hij pakte z'n blokfluitje en ging echt heel vals nummers staan spelen. Het was echt vreselijk en jan aar en ik zijn echt te nuchter voor dit soort entertainment. Snel die saté naar binnen werken en vluchten dus!

We hebben gelukkig goed geslapen, de tassen zijn weer ingepakt en we ontbijten nog even snel in het hostel. Helaas regent het al vanaf vannacht, dus we moeten ons even afvragen wat we willen gaan doen vandaag. Eerst een taxi regelen om naar het nieuwe hostel te gaan. Het is niet ver rijden vanaf het andere hostel en wanneer we inchecken is onze kamer direct klaar. We gooien onze tassen even af en gaan oriënteren wat we willen gaan doen de komende dagen. Terwijl we beneden in het hostel even op internet kijken wat we willen gaan doen, raken we aan de praat met twee Nederlandse meiden Femke en Manon uit Amsterdam. Het bleef ondertussen echt stortregenen, waarbij we ons afvroegen waar al die regen vandaan kwam. We zijn toch niet in Nederland?! We hopen niet dat het de komende dagen zo zal blijven.

De tijd vloog voorbij en we kregen alle vier best wel honger. We besloten om naar de Yellowbar te gaan, waar we vast ook wel wat kunnen eten. Eerst een taxi proberen te vinden. Daar stonden we dan in ze zeikregen. We zijn uiteindelijk in een tuktuk gesprongen, omdat een taxi te lang duurde. Gelukkig was het niet heel ver rijden en kwamen we aan bij de Yellowbar. Het overgrote deel van die bar is open en komt dat even goed uit terwijl het met bakken uit de hemel komt pfff. We hebben even iets simpels gegeten en na wat drankjes zijn we weer terug naar ons hostel gegaan. Morgen moeten wij namelijk vroeg op, want wij hebben een tour gepland staan naar een olifanten opvang. We hebben er echt enorm veel zin in en zijn heel erg benieuwd!

Het is 6:00 uur en onze wekker gaat. Poeh, dit is best wel vroeg! We moeten om 07:00 uur klaar staan voor de tour. Ik kijk snel naar buiten en helaas regent het nog steeds behoorlijk hard. Ik houd me maar vast aan de gedachte "nat is nat". En ach als we met die olifanten gaan zwemmen maakt het ook niet uit blijf ik positief tegen mezelf zeggen. Toch hoop ik ergens op een droog moment deze dag. We waren goed op tijd en bestelden nog even snel een ontbijtje. Dat konden we uiteindelijk op ons gemak opeten, aangezien de bus ons pas een uur later op kwam halen dan gepland haha. We gaan met een minivan met ongeveer 12 mensen op pad.

Na ongeveer 1,5 uur met tussenstop rijden we de jungle in en komen we aan bij de opvang. We zien meteen de olifanten rondlopen en ik vind het nu al bijzonder. Even voor de duidelijkheid deze opvang drogeert geen olifanten en laat ze gelukkig ook niet berijden. Deze opvang heeft 10 olifanten van verschillende leeftijden rondlopen. Tussendoor moesten we echt een paar keer opzij springen wanneer er een olifant ineens de heuvel af kwam rennen. De "elephantman" rende er dan snel achteraan en riep hem terug. Het was heel grappig om te zien dat vooral de jonge olifanten soms ondeugend waren en dus ineens wegliepen of ons nat maakten met hun slurf. Ze hadden grote zakken met komkommers staan en die mochten we ze één voor één geven. Heel bijzonder om zo contact te hebben met olifanten. Wat zijn het toch mooie dieren!! Na het geven van eten mochten we ze insmeren met modder, om vervolgens met ze te gaan zwemmen en ze af te spoelen. Je zag dat ze er duidelijk van genoten en er echt voor gingen liggen. Ondertussen was er een lunch met verschillende rijstgerechten bereid en konden we heerlijk gaan eten. Na de lunch mochten we nog even naar de olifanten en dan is het tijd om gedag te zeggen. Na het bezoekje aan de opvang reden we nog naar een waterval, waar je kon zwemmen als je wilde. Ik paste daarvoor, doordat ik al helemaal verkleumd was aangezien het nog geen seconde droog was geweest. Nu weer hop in de minivan en 1,5 uur terug rijden naar de stad.

We waren rond 16.30 uur terug in het hostel en ik kon niet wachten op een warme douche. We zaten echt na te genieten van de dag, want wat was het bijzonder en super leuk! Femke en Manon hadden een briefje onder onze deur gedaan met de vraag of we vanavond mee gingen om wat te eten en te drinken. Wij zijn de rotste natuurlijk niet, dus zijn gezellig mee gegaan. We kwamen uit bij een super leuke rooftopbar en hebben tussendoor nog wat gegeten. Daarna besloten we om niet al te laat naar huis te gaan, omdat we morgen met de scooter naar onze volgende bestemming gaan rijden. Hopelijk daar waar geen regen is en de zon gewoon schijnt. Pai here we come!!

Tot snel!

Heel veel liefs Jan Arie & Tamara

Xxxxx

• 18 Januari 2017 - 08:52

Sylvana:

Wat leuk... de olifanten

• 18 Januari 2017 - 09:16

Milou:

Leukkk weer tam!!!! mooie ervaringen weer

• 18 Januari 2017 - 14:29

Jos:

Prachtig weergegeven, Tamara. Zoals je schrijft, kan ik het visualiseren. Wat een ervaring, met die olifanten. Chiang Mail mooi, maar te nat. Jammer. Tot het volgende verslag.

• 18 Januari 2017 - 16:19

Martha:

Mooi verhaal weer, lieverd, dat mens in de bus en Jarie met die lange stelten: ik zie het voor me

• 19 Januari 2017 - 15:26

Mama:

Weer een leuke blog! Nooit een saaie dag/nacht
    op jullie vakantie. De lokale mensen hebben thuis
    ook wat te vertellen over de rare Europeanen haha.
    Veel plezier en uitkijken xxx

• 20 Januari 2017 - 01:43

Eyyup T. & Danny S.:

Hey Jan Arie we zagen op de foto dat je al een buikje had, word tijd om te sporten of niet... :) hahaha
    Geniet ervan allebei.
    Heel veel plezier

• 20 Januari 2017 - 01:43

Eyyup T. & Danny S.:

Geniet ervan allebei.
    Heel veel plezier

• 21 Januari 2017 - 12:09

Lindy:

Zo, eindelijk bijgelezen :-)!!

Super leuk verhaal weer, Tamaar! Geweldig die olifanten. Klinkt als een super leuke ervaring! Xxx

• 22 Januari 2017 - 14:30

Annemieke:

zo leuk om mee te lezen! kan het echt voor me zien allemaal. Jammer dat het zo nat was, maar gelukkig hebben jullie nog heel dagen in het vooruitzicht! <3 x